4 Mart 2007 Pazar

Vesbo Boruda marka oldu

Kaliteye önem verip marka olmayı seçen Vesbo yüzlerce yerli rakibine rağmen 1 milyon Çinli’ye boru satmayı başardı. Marketten boru alan her 10 Çinli’den 6’sı Vesbo kullanıyor

Yaklaşık 10 yıl önce kurulan ve 1995’te ihracat merkezli büyüme kararı alan Türkiye’nin en büyük plastik üreticilerinden Novaplast’ın Vesbo markası Çin’de büyümesini sürdürüyor. Çin’de de 10. yılını kutlayan Vesbo, bugüne kadar 1 milyon Çinli ailenin evine girmeyi başardı. 600’e yakın Çin markasının yapamadığını gerçekleştiren Vesbo, her 10 Çinli tüketiciden 6’sının tercihi oldu. 1992 yılında Vesbo’nun Genel Müdürlüğü’ne gelen Samet Samedi, başarı öyküsünü şöyle anlattı:

TÜKETİCİNİN TERCİHİYİZ

Önce iç pazarda kendimizi kabul ettirdik. Daha sonra, ihracat merkezli büyüme kararı aldık. Çevremizdeki pazarlara ilk olarak açıldık, fakat orada gördük ki Türk malı imajı düşük fiyatla örtüşüyor.

Bunun üzerine daha az bilindiğimiz Uzakdoğu pazarını araştırmaya başladık. O yıllarda Asya kaplanları büyüme rekorları kırıyordu. Biz de boru satarak, bu rekorlara katkı verdik. Singapur’u merkez seçtik. Singapur’a ilk gittiğim zaman Türk markasının olumsuz bir imajı yoktu. Bu avantajı iyi kullandık. Uzun süre Uzakdoğu pazarında iki Türk firmasından biri olarak satış yaptık. Büyük projelerde Çinli üreticilerle yarışıp ucuza satmak yerine bölgede marka olmayı tercih ettik. Ve yapı marketlerinde yer alma kararı aldık. Biz bölgedeki Çin markalarından yüzde 30-40 daha pahalıyız ama tüketici yine de bizi seçiyor.

Sadece Çin değil Malezya, Vietnam, Filipinler gibi pazarlarda da iyi durumdayız. Türkiye’de ürettiğimiz daha dayanıklı ve kaliteli boru tipi olan PPC ile uzun yıllar Çin’in en iyi markası olarak kaldık. Şimdiye kadar 1 milyon Çinli ailenin evine girerek onları mutlu ettik.

SATIŞA ŞAHİN DESTEK


Samedi, Çin’de imajı pekiştirmek için Turquality marka geliştirme programına giren ilk boru firması olarak Tülin Şahin’i reklam kampanyalarında kullanma kararı aldıklarını belirtti. Samedi, “Tülin Şahin yüzüyle Çin’de Vesbo markasını tüketiciyle buluşturmaya çalışıyoruz. Zaten Çin’de çok tutuluyoruz. Yeni kampanya bizi daha da öne geçirecek ve tüketiciyle daha önce başlattığımız televizyon reklamları ve reklam kampanyaları çalışmaları üst noktaya çıkacak.”

ÇiN’DE SUYU KORUYAN ÇOCUK OLARAK BiLiNiYOR

Vesbo’nun Çince’deki karşılığı Veyxu Xou Bau diye telaffuz ediliyor. Bu da Çince’de suyu koruyan çocuk anlamına geliyor. Çinliler Vesbo’yu öyle bir noktaya oturtmuş ki çok önem verdiği evinin suyunu koruması için böyle bir yöntem izliyor. Şirket bu durumu daha da pekiştirmek için Tülin Şahin’le başlattığı ve Home Art yapı marketlerinin önüne koyduğu tabelayı Şangay’da ilk etapta 30 noktada daha sonra Türkiye genelinde 100’ü aşkın yere koyacak. Samedi, “2007 ciro hedefimiz 30 milyon dolar” dedi.

Yorumla.net