4 Mart 2007 Pazar

1 milyon Çinlinin evine girdik

Başta tekstil ve konfeksiyon olmak üzere birçok sektör düşük fiyat yüzünden Çin mallarına karşı rekabet edememekten şikayetçi. Ancak markalaşmaya önem verip fiyat rekabeti yerine kalitesini ön plana çıkaranlar, Çin'de de başarılı olabiliyor.

İstanbul merkezli plastik boru markası Vesbo, 10 yıl önce girdiği Asya'nın dev ülkesinde 1 milyon aileye ulaştı. Kar Şirketler Topluluğu'na bağlı Novaplast tarafından üretilen ürünler, söz konusu ülkenin hem bayilerinde hem de yapı marketlerinde en pahalı ürünler arasında yer alıyor. Genel Müdür Samet Samedi, ihracat merkezli büyüme kararının Çin'de en bilinen markalar haline gelmelerinde katkı sağladığını söyledi. Samet Samedi, Türkiye pazarına ilk olarak 'mavi boru' markasıyla girmek istediklerini; ancak tescil sıkıntısı doğunca Vesbo markasını kullanmaya başladıklarını kaydetti. İlk önce komşu ve çevre ülkelerdeki pazarları araştıran şirket, burada Türk malı imajının düşük fiyatla örtüştüğünü görünce Uzakdoğu pazarına yöneldi. İlk adımda Singapur'u merkez seçen şirket, Çin'deki büyük üreticilerle fiyat rekabeti yapmak yerine doğrudan tüketiciye ulaşmak için yapı marketlerde satış yapmaya başladı. Çinli markalardan yüzde 30 daha ucuz olmasına rağmen tercih edilen ürünler, Malezya, Vietnam, Filipinler gibi ülkelere de satış yaptı. Samet Samedi, Türkiye'den ve çevre ülkelerden gelen bayileri ve basın mensupları ile birlikte, Tülin Şahin'in yer aldığı reklam billboardlarının tanıtımını yaptı. Turquality marka geliştirme programına alındıklarını söyleyen Samedi, Çin'de insanların evleri kaba inşaat halinde alıp kendileri tamamladığı için doğrudan tüketicilerle temas kurup tanınır hale geldiklerini söyledi. Samedi, ihracata dayalı büyüme politikasının Vesbo'yu dünyanın 55 ülkesine mal satar hale getirdiğini kaydetti. Üretimlerinin yüzde 55'ini ihraç ettiklerini söyleyen Samedi, "2006 yılı ihracat rakamımız 20 milyon doları geçiyor. 2007 yılı hedefimiz 30 milyon dolar." dedi. Vesbo'nun Çincedeki karşılığı 'Veyxu Xou Bau'. Bu da Çincede 'suyu koruyan çocuk' anlamına geliyor. Şirket, Tülin Şahin'in yer aldığı yeni reklam tabelalarını Şanghay'da ilk etapta 30 noktada, daha sonra ülke genelinde 100'ü aşkın yere koyacak. Şirketin Çin'deki 10. yılı gala yemeğine katılan Türkiye'nin Şanghay Başkonsolosu Murat Ülkü, Türk şirketlerinin Çin gibi dünyanın en önemli pazarında olmak için mutlaka her türlü yöntemi deneyerek yer almalarında büyük fayda olduğunu kaydetti.

Tianno Web Tasarım - Ekonomi & Borsa