30 Nisan 2008 Çarşamba

Vesbo Boru genç nesilleri eğitiyor

Vesbo kurulduğu ilk günden beri meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaparak, genç nesillere ürünlerini tanıtmaktadır. 2008 yılında da Vesbo olarak İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası ile çeşitli ortak çalışmalar gerçekleştirerek genç nesillere ulaşmayı hedeflemektedir.

Vesbo kurulduğu ilk günden beri meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaparak, genç nesillere ürünlerini tanıtmaktadır. 2008 yılında da Vesbo olarak İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası ile çeşitli ortak çalışmalar gerçekleştirerek genç nesillere ulaşmayı hedeflemektedir.

Sektörün lider üretici firmalarından olan Vesbo, her zaman mesleki eğitimi desteklemiş, özellikle de sektöre diplomalı tesisatçılar yetiştiren meslek liselerine ayrı bir önem veriyor. 1992 yılında kurulan Vesbo Boru Sistemleri, 1990lı yıllarda plastik tesisat borusunu tüketiciye tanıtan ve kullanımın yaygınlaşmasına önayak olan bir firmadır. Beton ve metal boruların devrinin kapanmasıyla, insanlar daha sağlıklı, uzun ömürlü, kolay döşenen ve daha ekonomik olan plastik borulara yönelmişlerdir. Türkiye’ye plastik boruyu ilk tanıtan marka Vesbo’dur. Novaplast A.Ş. 1990’lı yılların başında plastik boru denince akla gelen PVC borudan hariç tesisatlarda kullanılmak üzere Polipropilen (PP-R) hammaddesinden mamul temiz su boru ve bağlantı parçalarının Türkiye’deki ilk üreticilerindendir.

EĞİTİM DESTEKLERİ DEVAM EDECEK

Bu çalışmaların ilki Eylül ayı içinde gerçekleşmiştir. Oda yetkilileri ile birlikte Samandra Endüstri Meslek Lisesi ve İ.S.O.V Yapı Meslek Lise’lerinin Tesisat Teknolojileri bölümleri ziyaret edilmiş ve yeni öğretim yılı nedeniyle öğrencilerimize yıl boyunca kullanabilecekleri birer okul çantası ve PPR ürünleri ile ilgili teknik yayın hediye edilmiştir. Samandra Endüstri Meslek Lisesi ziyaretinde Oda Başkan Vekili Hasan Yayla ve Vesbo İş Geliştirme Sorumlusu Nevra Işık Okul Müdürü Mustafa Aslan’dan okul ve öğrenciler hakkında bilgiler aldılar. Zincirlikuyu’da bulunan İ.S.O.V Yapı Meslek Lisesi ziyareti sırasında ise, bölüm sorumlusu hocalarımız ve öğrencilerimizle sohbet etme imkanı yakalamış ve geleceğin tesisatçıları ile bir arada güzel dakikalar geçirildiği ziyarette Okul Müdürü Halil Yılmaz’dan okul ve öğrenciler hakkında bilgi alınmıştır. VESBO Boru olarak 2008 yılında mesleki eğitime ve İ.D.S.T.K.T.E.S.Odası ile yıl boyunca ortak çalışmalarımız sürecektir.

Nalbur Teknik

İç Ve Dış Pazar Dengede Olmalı

İhracat departmanları şirketler için hem risklerin dağıtılması için bir araç, hem de yurt dışındaki değişimlerle ve yeniliklerle ilgili fikirler veren penceredir. İhracat departmanları bu nedenle gereklidir.

İhracat departmanları şirketler için hem risklerin dağıtılması için bir araç, hem de yurt dışındaki değişimlerle ve yeniliklerle ilgili fikirler veren penceredir. İhracat departmanları bu nedenle gereklidir.

Çok daha önce gerçekleştirmeyi düşündüğümüz bu röportajı Senar Hanım’ın iş yoğunluğu nedeniyle bu sayımızda gerçekleştirdik. Senar Canan Kayaoğlu, on yıl gibi uzun bir zamandan beri boru sektöründe hizmet veriyor. Beş yıldır da Vesbo’da görev yapıyor. İlkin ailesi şaşırmış boru sektörüne girdiğinde ve ardından arkadaşları inceden espriler yapmışlar. Senar Canan Kayaoğlu şimdi Vesbo’nun Dış Ticaret Müdürü. Vesbo’nun Dış Ticaret Müdürü Senar Canan Kayaoğlu ile boru sektöründeki ihracatı, yurt dışı pazarları konuştuk.

Boru sektöründe bir bayan olarak karşılaştığınız problemler oluyor mu?

İlk olarak ailem şaşırmıştı, “Sen boru işiyle mi uğraşacaksın” dediler. Hatta arkadaş çevremde de espri konusu olmuştu ama zamanla herkes alıştı.

Bizim sektörümüzle bayanlar uyuşmuyor aslında, ama bunun da avantajları var tabi. İlk işe başladığımda tesisatçılara onların işiyle ilgili bilgiler vermeye kalkınca şaşırıyorlardı. Hatta bakalım neler biliyor da bize öğretecek gibisinden ifadelerle de karşılaştım ama işi onlar kadar bildiğinizi ve hatta onların bilmediği teknik noktaları da gösterdiğinizde onların onların saygısını kazanıyorsunuz. İlginç olaylar da olmuyor değil. Avrupa’da değil de özellikle Arap ülkelerinde sizi gördükleri zaman şaşırıyorlar, çünkü boru işiyle uğraşan bir bayan onlara farklı geliyor.”

Üretici firmalardaki ihracat departmanının öneminden bahseder misiniz?

“Bir kurumun ihracat departmanı şirkete iç pazardaki sıcak paranın yanı sıra piyasada yaşanan kriz dönemlerinde veya ihtiyaç duyulduğunda gerekli olacak nakit girişini sağlayan bir birimdir. 4 -5 sene öncesine kadar Türkiye’de ekonomi çok stabil bir seyir izlemiyordu. Ekonomideki dalgalanmalar şirketlerin nakit akışlarını olumsuz etkileyen faktördü. İşte bu dönemde şirketler sıcak para kaynağı bulabilmek için dış pazarlara yani ihracata yöneldiler. Aslında biz boru işiyle uğraşan ve üretim yapan şirketler olarak ihracatta çok büyük bir geçmişe sahip değiliz. Boru ihracatı ciddi olarak son 6 -7 yıldır Türkiye’de gerçekleşmekte. Ben 1996 yılından bu yana bu sektörün içindeyim. Sektöre ilk girdiğim şirkette boru ihracatı yok denecek kadar azdı ve sadece bir ülkeye ihracat yapılıyordu. Bu konunun üzerinde yoğun çaba harcayarak yeni pazarlar edindik. Tabi yıllar geçtikçe emeğimizin karşılığını almaya başladık. Dolayısıyla ihracat departmanları şirketler için hem risklerin dağıtılması hem de yurt dışındaki değişimlerle ve yeniliklerle ilgili fikirler veren penceredir.

Ancak bu durum sırf ihracat yapalım düşüncesiyle hareket edilmesi anlamına gelmemeli. Bir kurumun hem iç pazarı hem de dış pazarı dengeli olmalı. Bu o anki pazar durumuna göre %60 ile %40 oranlarında değişebilir. Bu yüzdenin fazla açılmamasında fayda var. İç pazardaki satış politikalarıyla vadelerle paranın değeriyle, yurt dışından gelecek dövizin şirket ihtiyaçlarını karşılama durumu çok fark edebilir o yüzden şirket olarak ikisinden biri tercih etme durumunda kalabilirsiniz. Örneğin Türkiye’de boru sektöründe yapılan iç satışlar 5 -6 hatta 12 ay vadeli yapılırken, ihracatta 3 - 4 ay vade oluyor. Firmamızdaki ihracat departmanı 5 senedir faaliyette. Beş sene içerisinde büyük aşamalar kaydettik. İlk işe başladığımızda Novaplast’ın ihracatı yine vardı. Fakat biz, ihracat yaptığımız ülkelerin sayısını arttırdık. Her pazara hitap eden, iç ve dış pazarda eşit satışlar yapar duruma geldik. Gelecek seneler için ihracatta önemli bir artışlar hedefliyoruz.

İç pazarda mı çalışmak daha avantajlı yoksa dış pazarlarda mı?

İç pazarında dış pazarında kendisine göre avantaj ve dezavantajları var. Ben işin kişisel becerilerle bir yön kazandığını düşünüyorum. Siz kendinizi en güzel hangi pazara kanalize edebiliyorsanız o yönde daha çok ilerleyebilirsiniz. Biz genç bir ekibiz düşünceler genelde aynı paralelde oluyor. Hedefi de ortak koyduğunuz zaman sadece herkesin üzerine düşeni yapması kalıyor.”

Yurt dışından size iletilen yeni ürün taleplerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

“Biz yurtdışında ana bayilik olarak çalışıyoruz. Bir veya iki ana bayi ve bunların alt bayileri oluyor. Bu alt bayilere istekler ulaşıyor ve bize de ana bayiler vasıtasıyla bildiriliyor. Biz de bu ürün isteğini araştırıyoruz. Kaç ülkede talep ediliyor, o ülkedeki satış ciroları ve bu ürünün yurtiçi piyasalarda satılıp satılamayacağını da araştırıp o şekilde yeni üretime geçiyoruz ve bunları da öncelik sırasına göre alıyoruz. Üretime de en çok istenen üründen başlıyoruz.”

Avrupa’nın hatta dünyanın Türkiye’deki boru sektörüne bakış açısı nasıl?

“Türkiye son 6 -7 yıl içerisinde boru ihracatında büyük atılımlar yaptı. Eskiden kötü denilen Türk boru üretimi büyük yol katetti ve imajı iyi yönde değişti, bizim VESBO olarak bu başarıda önemli bir payımız olduğunu düşünüyoruz. Bizi, yani VESBO’yu insanlar daha çok Türk malından öte kaliteli bir marka olarak biliyorlar. Kalite deyince sadece ürün kalitesiyle kalmamak lazım, ürün kalitesini servis kalitesiyle birleştirmek gerekli. Daha önceden boru sektöründe Almanya, İtalya ve
Türkiye gelirdi, biz şu an Almanlarla yarışır durumdayız. Öyle ki Avrupa ve Almanya’da üretim yapan şirketler bizden mal almaktalar.”

Sektörünüzle ilgili Türkiye’deki ihracatın durumu nedir?

“Türkiye’de ihracat çok ciddi noktalara ulaştı. Şirketler artık bilinçli ihracat yapıyorlar. Bunu da ihracatla ilgili bütün kalemleri kullanarak, bünyelerine kaliteli elemanlar alarak, prosedürleri ve devletin vermiş olduğu teşvikleri takip ederek gerçekleştiriyorlar. Eskiden körü körüne yapılan ihracat yerine düzenli ve araştırılarak ihracat yapılıyor. İhracatta devletin de payı büyük. Gerek teşvikler gerekse eğitimler ve bunların yanında da ihracat üzerine okullarda bölümler açılıyor. İhracat hem devlet tarafından hem de şirketler tarafından teşvik ediliyor.

İhracatta yaşanan problemler hakkında bilgi verir misiniz?

“Öyle gözle görülür çok büyük sorunlarımız yok. Ama örnek vermek gerekirse biz özellikle yurtdışında senede 30 civarı fuara katılıyoruz. Ve bu fuarlara devlet desteği ile katılıyoruz fakat bu destek son senelerde azalma gösteriyor. 2004 yılında devlet fuar yeri kira bedelinin %100 ünü öderken bu miktar 2005 yılında %65’e düştü. 2006 da ise %50’ye düşecek. Bu ciddi bir geri adım. Bu teşviklerin düşmesiyle ihracatla uğraşan firmaların fuarlara katılım oranı düşecektir.”
Yurtdışındaki büyük fuarları öncelikle Almanya’daki ISH fuarını değerlendirir misiniz?
ISH fuarı eskisi gibi rağbet görmüyor, gelen ziyaretçi eskisi gibi renkli değil. Almanya’ya sadece çevre ülkelerden insanlar ve tabii ki Almanlar geliyor. Biz ilk 2001 senesinde katılmıştık, o sene Arap Ülkelerinden, Rusya’dan ve Uzakdoğu’dan çok çeşitli bir ziyaretçi yelpazesi vardı. Fuar çok yoğun geçerdi. 2003’debu oran yarı yarıya düştü. Bu sene de oldukça sönük geçti. Bu belki de Almanların aldığı yaptırım kararlarından veya artık insanların Almanya yerine Türkiye’ye gelmesinden kaynaklanıyor. Biz Türkiye’deki fuarlara da katılıyoruz. Türkiye coğrafi konumu nedeniyle daha çok ziyaretçi çekiyor. Şirketler artık Almanya’ya gitme ihtiyacı duymuyorlar. Bu fuarın muadili olan İtalya fuarı ise ciddi anlamda kan kaybetti. Türkiye fuarının İtalya’nın yerini aldığını kesin söyleyebiliriz.”

Eklemek istediğiniz konu var mı?

“Son olarak daha önceden de bahsetmiş olduğum ürün ve servis kalitesine tekrar değinmek istiyorum. Servis kalitesi ihracatta çok önemli bir faktör.

Servis kalitesi insanın oluşturmuş olduğu bir değerdir. Yani ihracatta çalışanların çok büyük etkisi vardır. Zira asıl kaynak insandır. Dolayısı ile çalıştığınız ekibin aldığınız sonuçlarda çok büyük etkisi vardır. Bu ekipteki insanların kalitesi sizin kalitenizi ve servis kalitesini ortaya koyar. Bizim hem departman olarak hem de firma olarak birlikte çalıştığımız ekibimiz çok kaliteli ve profesyonel kişilerden oluşuyor. Kaliteli insan faktörü de elbette işlerimizi olumlu yönde etkiliyor.”

29 Nisan 2008 Salı

Vesbo,eğitime verdiği desteği arttırarak sürdürüyor

Vesbo meslek liselerinde okuyan öğrencilere teknik ve uygulamalı eğitim vererek başlattığı destek kampanyasını, bu okullarda ihtiyaç duyulan malzemeleri kendilerine temin ederek bir kez daha eğitime verdiği önemi gözler önüne seriyor.

Vesbo meslek liselerinde okuyan öğrencilere teknik ve uygulamalı eğitim vererek başlattığı destek kampanyasını, bu okullarda ihtiyaç duyulan malzemeleri kendilerine temin ederek bir kez daha eğitime verdiği önemi gözler önüne seriyor.

Boru sektörünün lider üretici firmalarından biri olan Vesbo geçtiğimiz günlerde Samandıra Endüstri Meslek Lisesi’nin onarım ihtiyaçlarını, ürettiği ürünleri kullanarak İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası işbirliği ile giderdi. Vesbo, bu çalışmaların ilkini 2007 yılı içinde gerçekleştirdi. İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası yetkilileri ile birlikte Samandıra Endüstri Meslek Lisesi ve İ.S.O.V Yapı Meslek Lise’lerinin Tesisat Teknolojileri bölümleri ziyaret edilerek yeni öğretim yılı nedeniyle öğrencilere yıl boyunca kullanabilecekleri birer okul çantası ile PPR ürünleri (Bina içi temiz su sistemleri) ile ilgili birer teknik yayın hediye edildi. Firmalarının ilk kurulduğu günden beri mesleki eğitimi desteklemek amacıyla sektöre diplomalı tesisatçılar yetiştirmek amacıyla meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaptıklarını belirten Firma Genel Müdür Yardımcısı Ekrem Aygün; “ Genç nesillere ürünlerimizi tanıtarak, 2008 yılında da bu uygulamalarımıza devam edeceğiz.” dedi. Genç nesillere ulaşma yolunda hedefledikleri olduğunu da dile getiren Aygün; “ Yapmış olduğumuz destekler devam edecektir” dedi.

VESBO TESİSATÇILARI EĞİTMEYE DEVAM EDİYOR

Vesbo'nun tesisatçıları eğitmek ve bilinçlendirmek amacıyla düzenlediği seminerler devam ediyor.

Vesbo'nun tesisatçıları eğitmek ve bilinçlendirmek amacıyla düzenlediği 2007 seminerlerinin Afyon ayağı 14 Haziran'da Afyon Garden Kale Otel'de düzenlendi. Vesbo Ege Ana Bayii Tisan İnşaat Tic. ve San. A.Ş.'nin katkılarıyla organize edilen seminerde 230 katılımcı yer aldı. Seminerin açılışında bir konuşma yapan Tisan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Raşit Beşerler, kurulduğu yıldan bu yana Vesbo'nun Ege bayiliğini yürütüyor olmanın gururunu yaşadıklarını belirtti. Vesbo markasının adının kalite ile özdeşleştiğini söyleyen Beşerler, bundan sonra da tesisatçılara yönelik eğitim ve tanıtım faaliyetlerini sürdüreceklerini sözlerine ekledi.

EĞİTİM SEMİNERLERİ DEVAM EDECEK
Vesbo uyguladığı kalite yönetiminin her aşamasını tesisatçılarına anlatarak, bir kalite bilinci oluşturma amacı güdüyor. Bu amaçla 2001 yılından bu yana düzenlenen seminerlerde, Vesbo'nun dünya çapında almaya hak kazandığı kalite belgeleri, firmanın dahil olduğu Turquality Programı, kalite kontrol yöntemleri, ürünlerin standartlara uygunluğunun anlaşılması gibi konuların üzerinde duruluyor. Ayrıca tesisat ustalarına tesisat uygulamalarında dikkat edilecek hususlar hakkında teknik bilgi veriliyor. Türkiye'de plastik boru kavramını tanıtan Vesbo, 1992 yılından beri müşterileri için üstün teknoloji ile üretim gerçekleştiriyor. Vesbo Bina içi Temiz Su, Bina İçi Isıtma ve Atık Su Sistemleri, ithal hammadde ve Alman ekstrüzyon ve enjeksiyon makineleriyle yüksek kapasitede üretiliyor. Kaliteli üretim ilkesinden ödün vermeden her alanda büyümeyi ve gelişmeyi hedefleyen Vesbo, günden güne artan ürün çeşitliliği ve geleceğe dönük yatırımları ile yoluna devam ediyor. Geniş bir distribütör ağı bulunan firma, başta Avrupa, Asya ve Uzakdoğu olmak üzere 53 ülkede yer alıyor. Almanya'dan ISO 9001:2000, SKZ, DVGW, Hijyen Enstitüsü, Hollanda'dan KIWA, İspanya'dan AENOR, Portekiz'den CERTIF, Rusya'dan GOST-R'nin yanısıra faaliyet gösterdiği birçok ülkeden kalite belgesine sahip olan VESBO, kalitesi ile yurtiçi pazarlarda da fark oluşturmuş durumda. Türkiye çapına yayılmış olan Vesbo bayii ağı sayesinde, müşterilerin ihtiyaçları zamanında karşılanıyor. Ayrıca Vesbo teknik personeli 2001 yılından bu yana düzenlediği eğitim ve tanıtım faaliyetleri ile tesisatçıları bilgilendirip, merak edilen soruları yerinde cevaplıyor.



28 Nisan 2008 Pazartesi

VESBO, EĞİTİME VERDİĞİ DESTEĞİ SÜRDÜRÜYOR

Boru sektörünün lider üretici firmalarından biri olan Vesbo, geçtiğimiz günlerde Samandıra Endüstri Meslek Lisesi'nin onarım ihtiyaçlarını, ürettiği ürünleri kullanarak İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası işbirliği ile giderdi.

Boru sektörünün lider üretici firmalarından biri olan Vesbo, geçtiğimiz günlerde Samandıra Endüstri Meslek Lisesi'nin onarım ihtiyaçlarını, ürettiği ürünleri kullanarak İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası işbirliği ile giderdi. Vesbo, bu çalışmaların ilkini Eylül 2007 tarihinde gerçekleştirdi. İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası yetkilileri ile birlikte Samandıra Endüstri Meslek Lisesi ve İ.S.O.V Yapı Meslek Lise'lerinin Tesisat Teknolojileri bölümleri ziyaret edilerek yeni öğretim yılı nedeniyle öğrencilere yıl boyunca kullanabilecekleri birer okul çantası ile PPR ürünleri (Bina içi temiz su sistemleri) ile ilgili birer teknik yayın hediye edildi. Firma Genel Müdür Yardımcısı Ekrem Aygün, firmanın kurulduğu ilk günden beri mesleki eğitimi desteklemek amacıyla sektöre diplomalı tesisatçılar yetiştiren meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaptığını ve genç nesillere ürünlerini tanıttığını 2008 yılında da genç nesillere ulaşmayı hedeflediklerini ve desteklerinin süreceğini belirtti.

Yapı Malzeme Dergisi

27 Nisan 2008 Pazar

Vesbo Mesleki Eğitime Büyük Destek

Kurulduğu ilk günden beri meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaparak genç nesillere ürünlerini tanıtmaya devam eden Vesbo İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası ile çeşitli ortak çalışmalar gerçekleştirerek genç nesillere ulaşmayı hedefliyor.

Kurulduğu ilk günden beri meslek liseleri ile ortak çalışmalar yaparak genç nesillere ürünlerini tanıtmaya devam eden Vesbo İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası ile çeşitli ortak çalışmalar gerçekleştirerek genç nesillere ulaşmayı hedefliyor 1990lı yıllarda plastik tesisat borusunu tüketiciye tanıtan ve kullanımın yaygınlaşmasına önayak olan bir firmadır. Beton ve metal boruların devrinin kapanmasıyla, insanlar daha sağlıklı, uzun ömürlü, kolay döşenen ve daha ekonomik olan plastik borulara yönelmişlerdir. Türkiye’ye plastik boruyu ilk tanıtan marka VESBO’dur. Novaplast A.Ş. 1990’lı yılların başında plastik boru denince akla gelen PVC borudan hariç tesisatlarda kullanılmak üzere Polipropilen (PP-R) hammaddesinden mamul temiz su boru ve bağlantı parçalarının Türkiye’deki ilk üreticilerindendir.

GELECEĞİN TESİSATÇILARI EĞİTİLİYOR

Sektörün lider üretici firmalarından olan Vesbo Boru her zaman mesleki eğitimi desteklemiş, özellikle de sektöre diplomalı tesisatçılar yetiştiren meslek liselerimize ayrı bir önem vermiştir. Bu çalışmaların ilki gerçekleşmiştir. Oda yetkilileri ile birlikte Samandra Endüstri Meslek Lisesi ve İ.S.O.V Yapı Meslek Lise’lerinin Tesisat Teknolojileri bölümleri ziyaret edilmiş ve yeni öğretim yılı nedeniyle öğrencilerimize yıl boyunca kullanabilecekleri birer okul çantası ve PPR ürünleri ile ilgili birer teknik yayın hediye edilmiştir. Samandra Endüstri Meslek Lisesi ziyaretinde Oda Başkan Vekili Hasan Yayla ve VESBO İŞ Geliştirme Sorumlusu Nevra Işık okul müdürü Mustafa Aslan beyden okul ve öğrenciler hakkında bilgi almıştır. Zincirlikuyu’da bulunan İ.S.O.V Yapı Meslek Lisesi ziyareti sırasında, gerek bölüm sorumlusu hocaları İle gerekse öğrencilerle sohbet etme imkanı yakalayarak, geleceğin tesisatçıları ile bir arada vakit geçirdiler. Vesbo Boru 2008 yılında da mesleki eğitime desteğini sürdürmeye devam edecek.


Boru.com.tr